آببازسانان مدیریت دکتر پزشکیان خبر گزارش

آببازسانان: مدیریت دکتر پزشکیان خبر گزارش

گت بلاگز اخبار پزشکی سالاد و سبزی در بشقاب غذا باشد, دوغ کم نمک بنوشید ، توصیه های نوروزی وزارت بهداشت

مدیر کل دفتر اصلاح تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه باید مصرف غذای سرخ کرده محدود شود، گفت: بهتر هست، غذاها به صورت بخارپز، آب پز و تنوری طبخ شود.

سالاد و سبزی در بشقاب غذا باشد, دوغ کم نمک بنوشید ، توصیه های نوروزی وزارت بهداشت

توصیه های نوروزی وزارت بهداشت؛ سالاد و سبزی در بشقاب غذا باشد/ دوغ کم نمک بنوشید

عبارات مهم : بشقاب

مدیر کل دفتر اصلاح تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه باید مصرف غذای سرخ کرده محدود شود، گفت: بهتر هست، غذاها به صورت بخارپز، آب پز و تنوری طبخ شود.

به گزارش مهر، دکتر زهرا عبداللهی در خصوص توصیه های تغذیه ای در ایام نوروز، افزود: در دورهمی های نوروزی در وعده ناهار و شام، جهت پرهیز از دریافت زیاد کالری که به دنبال مصرف غذاهای چرب و سرخ شده است وارد بدن می شود، باید تلاش شود، نیمی از بشقاب با سالاد و سبزی پر شده است و مصرف شود، چراکه مصرف سالاد و سبزی بدلیل داشتن فیبر، جذب چربی ها و مواد قندی را کم کردن می دهد و به این ترتیب از اضافه وزن جلوگیری می کند، بنابراین مصرف ۵ وعده سبزیجات در روز ضرورت دارد.

سالاد و سبزی در بشقاب غذا باشد, دوغ کم نمک بنوشید ، توصیه های نوروزی وزارت بهداشت

وی تاکید کرد: مصرف نوشابه (حتی انواع کم کالری) و آبمیوه های صنعتی که حاوی قند زیادی هستند باید به حداقل برسد و به جای آنها از آب و یا دوغ های کم نمک و بدون گاز استفاده شود.

عبداللهی با بیان اینکه جهت سلامتی و نشاط زیاد در ایام عید نیز مانند سایر روزهای سال به جای مصرف غذاهای چرب و سرخ شده، می توان از غذاهای بخارپز، آب پز و تنوری استفاده کرد، تاکید کرد: در ایام عید در کنار تغذیه متعادل، تحرک بدنی و ورزش الزامی است و حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی تند در روز تاثیر زیادی در سلامتی و جلوگیری از اضافه وزن خواهد داشت.

مدیر کل دفتر اصلاح تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه باید مصرف غذای سرخ کرده محدود شود، گفت: بهتر هست، غذاها به صورت بخارپز، آب پز و تنوری طبخ شود.

وی تصریح کرد: جهت برخورداری از آرامش و سلامتی در طول سفرهای نوروزی و ایام دید و بازدید، تعادل در مصرف مواد غذایی را فراموش نکنید و جهت پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در ایام عید به مقدار کالری دریافتی در طول روز توجه کنید.

عبداللهی در آخر توصیه کرد: حتی الامکان مصرف فست فودها (سوسیس، کالباس، پیتزا و انواع ساندویچ ها) و سیب زمینی سرخ کرده و پرنمک محدود شود، لیکن در فست ها مقادیر زیاد نمک و چربی وجود دارد و این عنوان جهت سلامتی ضرر دارد.

واژه های کلیدی: بشقاب | تغذیه | سالاد | کالری | نوروزی | سلامتی | اضافه وزن | سفرهای نوروزی


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz